Ecoconstruction: HQE, HPE, bioclimatic, natural habitat, climatic architectureEcology and economy

Construction of the natural or ecological habitat: plan, design, advice, expertise, materials, Geobiology ...
cecile
I discovered econologic
I discovered econologic
Registration: 15/09/04, 21:44

Ecology and economy

Unread Messageby cecile » 15/09/04, 21:53

Hello,
I am preparing my architecture diploma DPLG on the following topic: Ecology Economy: one including for domestic architecture.
j'ai choisi ce sujet car j'ai actuellement une activité de Maître d'oeuvre (puisque je ne suis pas encore architecte) ou la notion de budget est omniprésente dans la conception de maison individuelle...ce qui est normale, mais qui néanmoins remet en question l'investissement de principe d'economie d'énergie ou d'utilisation de matériaux sains pour le projet. D'ou la notion de compromis qui me parait intéressante dans la démarche du projet....
I do not know how to develop these notions. How do I get my project done?
Someone with ideas or remarks?
Thanks Cécile
0 x

Christophe
Moderator
Moderator
Registration: 10/02/03, 14:06
x 622

Unread Messageby Christophe » 16/09/04, 21:53

euh je ne suis pas architecte ( mais presque ;) ) et la seule chose que je peux te conseiller est de peut etre de lire ce bouquin (si c'est pas deja fait ) :

https://www.econologie.com/forums/un-livre-d ... vt199.html

This way you will have already made the rounds of the materials with the different advantages and costs respectively ...
0 x
Ce forum helped you? Support the site by making a small donation or share your best pages on your social networks. - Articles, analysis and downloads - Post an article on Google News

Back to "Ecoconstruction: HQE, HPE, bioclimatic, natural habitat, climatic architecture"